ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

a Sipőcz Kft. által végzett internetkereskedelmi tevékenységre vonatkozóan

Hatálybalépés: 2023. október 31.

Tartalom

1. Az Általános Szerződési Feltételek hatálya

2. Fogalmak és rövidítések

3. A Szolgáltatás igénybevételének feltételei

3.1. Regisztráció

3.2. A Szolgáltatás igénybevétele regisztráció nélkül

4. A megrendelés és szerződéskötés folyamata, a Felek jogai és kötelezettségei

5. Szállítási feltételek, a termékek személyes átvétele

5.1. Átvételi módok

5.2. Házhozszállítás

5.3. Személyes átvétel

6. Fizetési feltételek

6.1. Készpénzes vagy bankkártyás fizetés személyes átvételkor

6.2. Fizetés banki átutalás útján

7. Panaszkezelés és jogérvényesítési lehetőségek

8. Elállás

9. Szavatossági jogok

9.1. Kellékszavatossági jogok

9.2. Termékszavatossági jogok

10. Jótállás

10.1. Kötelező jótállás

10.2. A Szolgáltató által vállalt jótállás

11. Személyes adatok kezelése

12. Vegyes rendelkezések

1. Az Általános Szerződési Feltételek hatálya

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) hatálya kiterjed a Sipőcz Kft.  (székhely: 2142 Nagytarcsa, Tél u. 4., cégjegyzékszám: 13-09-227968, adószám: 11914055-2-13) üzemeltetésében működő http://www.sipocz.hu weboldalon bonyolított, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 2. § a) pontja szerinti elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokra, valamint a fenti szolgáltatások nyújtása érdekében megkötött szerződésekre.

A Sipőcz Kft. ügyfeleit egyedi ajánlatokkal is megkeresheti, ügyfeleivel egyedi szerződéseket köthet. Az egyedi szerződéseket is jelen ÁSZF rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni, azonban az egyedi szerződésekben a felek jelen ÁSZF rendelkezéseitől eltérhetnek. Amennyiben az egyedi szerződések és az ÁSZF rendelkezései között eltérés mutatkozik, az adott kérdésben az egyedi szerződésben foglalt rendelkezések az irányadóak. Az egyedi szerződésben nem rendezett kérdések tekintetében a jelen ÁSZF-ben foglaltak az irányadóak.

A jelen ÁSZF-hez csatolt mellékletek az ÁSZF részét képezik, az abban foglaltakat az ÁSZF rendelkezéseivel összhangban kell értelmezni.

2. Fogalmak és rövidítések

ÁSZF: jelen általános szerződési feltételek

Szolgáltató: Sipőcz Kft.

Szolgáltatás: a Weboldalon keresztül bonyolított, az Eker. tv. 2. § a) pontja szerinti elektronikus kereskedelmi szolgáltatás, amely jelenti a Szolgáltató által forgalmazott termékek harmadik személyek részére történő értékesítését a Szolgáltató online felületén.

Weboldal: http://www.sipocz.hu

Felek: a Szolgáltató és a Vásárló

Vásárló: azon   magyarországi   lakóhellyel rendelkező, nagykorú természetes személy, vagy magyarországi székhellyel rendelkező  jogi személy,  amely  a Szolgáltatást  a Weboldalon  igénybe veszi

Fogyasztó: az a természetes személy,  aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Fogyasztónak nem minősülő Vásárló a vásárlás során köteles megadni adószámát, mely a számla kiállításának feltétele. Fogyasztó esetén az adószám megadása a 100.000 Ft-ot meghaladó vásárlások során kötelező. Ezek hiányában a megrendelés teljesítése és a számlázás a hiány pótlásáig szünetel, attól Szolgáltató egyoldalúan elállhat.

Regisztrált Vásárló:   azon   Vásárló,   aki   a   Szolgáltatás   igénybevétele   céljából   a   Weboldalon regisztrált

Vendég Vásárló: azon Vásárló, aki a Szolgáltatást a Weboldalon történő regisztráció nélkül veszi igénybe

Kosár: a Vásárló által megvásárlásra kiválasztott termékek virtuális listája

Eker.  tv.:  az  elektronikus  kereskedelmi  szolgáltatások,  valamint  az  információs  társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény

Ptk.: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény

3. A Szolgáltatás igénybevételének feltételei

A természetes személy Vásárló kizárólag olyan magyarországi lakóhellyel rendelkező, nagykorú személy lehet, akinek a Szolgáltatás igénybevételét illetően cselekvőképessége semmilyen módon, vagy  mértékben  nem  korlátozott.  A  természetes  személy  Vásárló  a  Szolgáltatást  kizárólag  saját nevében jogosult igénybe venni.

A  jogi személy Vásárló  kizárólag olyan  magyarországi székhellyel rendelkező,  nyilvántartásba vett  jogi  személy  lehet,  amelynek  a  Szolgáltatás  igénybevételét  illető  szerződéskötési  képessége semmilyen  módon,  vagy  mértékben  nem  korlátozott.  A  jogi  személy  Vásárló  a  Szolgáltatást kizárólag saját nevében jogosult igénybe venni. A jogi személy Vásárló nevében kizárólag olyan természetes személy jogosult eljárni, aki jogszabály, szerződés, vagy meghatalmazás alapján a jogi személy nevében jognyilatkozat tételére és szerződéskötésre jogosult.

A  Szolgáltatás  igénybevétele  során  a  Vásárló  köteles  valós  és  helyes  adatait  megadni.  A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Vásárlót ért azon károkért, vagy többletköltségekért, amelyek valótlan, vagy helytelen adatok szolgáltatásából erednek. Amennyiben a Szolgáltatás igénybevétele során  megadott  azonosító  adatok  nyilvánvalóan  valótlannak  tűnnek,  a  Szolgáltató  jogosult  az Vásárlót  a megadott elérhetőségei valamelyikén  felhívni,  hogy  azonosító  adatait  3 munkanapon belül erősítse meg, vagy helyesbítse. Amennyiben a Vásárló a felhívásnak határidőben nem tesz eleget,  a  Szolgáltató  a megrendelés  teljesítését  megtagadhatja,  amelyről  haladéktalanul  értesíti  a Vásárlót.

A  Vásárló  köteles  a  Szolgáltatás  igénybevételéhez  szükséges  azonosító  adatait,  különösen jelszavát   úgy  megőrizni,  hogy  azok  jogosulatlan   harmadik  személyek  számára  ne  váljanak hozzáférhetővé. A Szolgáltató a Vásárló személyes azonosítását a Szolgáltatás igénybevétele során nem   végzi   el,   így   Szolgáltató   nem   vállal   felelősséget   a   Vásárlót   ért   azon   károkért,   vagy többletköltségekért,   amelyek   a   Szolgáltatás   igénybevételéhez   szükséges   azonosító   adatok harmadik személyek általi, jogosulatlan felhasználásából erednek.

A Szolgáltatás regisztráció útján, vagy regisztráció nélkül vehető igénybe.

3.1. Regisztráció

A  regisztrációt  a  Vásárló  a  Weboldalon a számlázási adatok megadását követően végezheti  el. A regisztrációval egyidejűleg a Vásárló köteles az ÁSZF rendelkezéseit megismerni. A regisztrációt csak abban az esetben végezhető el, ha a Vásárló az ÁSZF  rendelkezéseit  magára  nézve  kötelezőnek  ismeri  el.  A  regisztrációs  felület  adatainak kitöltését  követően  a  Vásárló  a  továbblépéshez  az  erre  vonatkozó  jelölőnégyzet  bejelölésével igazolja, hogy az ÁSZF rendelkezéseit elolvasta és az abban foglaltakat elfogadja.

A  regisztráció  ezzel befejeződött.

3.2. A Szolgáltatás igénybevétele regisztráció nélkül

A  Vásárló  a  Szolgáltatást  regisztráció  nélkül  is  igénybe  veheti,  ebben  az  esetben  Vendég Vásárlónak minősül.

A  Vendég  Vásárló  a  Kosár  összeállítását  követően  a  4. pontban  foglaltak  szerint  köteles azonosító adatait megadni, továbbá az ÁSZF-ben foglaltakat elfogadni, amelyet követően jogosult a megrendelést a Szolgáltató felé eljuttatni.

4. A megrendelés és szerződéskötés folyamata, a Felek jogai és kötelezettségei

A  Vásárló  a  Szolgáltató  termékei  közül  a  Weboldalon  található  termékkategóriák  szerint választhatja ki az általa megrendelni kívánt termékeket.

A terméklista tartalmazza az adott termék megnevezését, az egységnyi megrendelhető csomag szerinti mennyiségét, bruttó árát.

Amennyiben  az  adott  termékről  a  terméklistában  szemléltető  fotó  is  rendelkezésre  áll,  az kizárólag illusztrációnak tekinthető.  Tekintettel arra,  hogy  a szemléltető  fotó nem a Szolgáltató által készített kép, hanem a gyártó, illetőleg forgalmazó által rendelkezésre bocsátott promóciós anyag, a termék külső megjelenése a szemléltető fotón látható megjelenéstől eltérhet. Szolgáltató nem vállal felelősséget azért, ha a termék megjelenése a szemléltető fotón látható megjelenéstől eltér.

A Vásárló a terméklistán választhatja ki, hogy a termék egységnyi mennyiségéből hány darabot kíván  megrendelni.  A  kívánt  mennyiség  kiválasztását  követően  a  Vásárló  a  „Kosár”  gombra történő kattintással helyezheti el a terméket a Kosárban.

A Vásárló a Kosárban ellenőrizheti, hogy pontosan mely termékekből, milyen mennyiségben kívánja  leadni  rendelését.  A  Vásárló  a  Kosár összesen mezőnél tájékozódhat  az  általa  megrendelni  kívánt termékek összértékéről.

A Vásárló a Kosárból a termék mellett elhelyezett X gombra kattintással eltávolíthatja azon termékeket, amelyek megrendelését nem kívánja.

Amennyiben  a  Vásárló  a  Kosárban  összesített  termékeket  áttekintette  és  a  megrendelését  a Kosár  tartalmának  megfelelően  kívánja  leadni,  a  „Tovább  a  Pénztárhoz”  gombra  kattintással folytathatja a megrendelés elküldését.

Regisztrált Vásárlóként történő megrendelés esetén a Regisztrált Vásárló e-mail címe és jelszava megadásával   a   „Bejelentkezés”   gombra   kattintással   folytathatja   a   megrendelés   folyamatát. Regisztrált Vásárlóként történő bejelentkezés esetén a regisztráció során megadott adatok szerinti szállítási címre és személy részére kerülnek továbbításra a megrendelt termékek.

Vendég  Vásárlóként  történő  megrendelés  esetén  a  Vendég  Vásárló  a  megjelölt  azonosító adatok  kitöltésével  folytathatja  a  megrendelés  folyamatát.  A  Vendég  Vásárló  a  megrendelés folytatását megelőzően köteles megismerni az ÁSZF-ben foglaltakat. A megrendelés csak abban az  esetben  adható  le,  ha  a Vendég  Vásárló  az  ÁSZF  rendelkezéseit  magára  nézve  kötelezőnek ismeri  el.  A  Vendég  Vásárló  a  továbblépéshez  az  erre  vonatkozó  jelölőnégyzet  bejelölésével igazolja, hogy az ÁSZF rendelkezéseit elolvasta és az abban foglaltakat elfogadja.

A  Vásárló  a  megrendelést   a  „Fizetési  és  szállítási  mód  kiválasztása”  gombra  történő kattintással folytathatja.

A „Rendelés tartalma” menüben a Vásárló kiválaszthatja, hogy a Kosárban található termékeket milyen  szállítási  móddal  kívánja  megrendelni,  továbbá  a  termékek  ellenértékét  milyen  fizetési módon  kívánja  kiegyenlíteni.  A  részletes  szállítási  feltételeket  az  ÁSZF  5.  pontja,  a  fizetés szabályait pedig az ÁSZF 6. pontja tartalmazza.

A  fizetési  és  szállítási  mód  kiválasztását  követően  a  Vásárló  a  „Megrendelés  elküldése” gombra kattintással folytathatja a megrendelést.

A  „Megrendelés  elküldése”  menüben   a  Vásárló   összesítve  látja  a  Kosár   tartalmát,  a kiválasztott  termékek  mennyiségét  és  a  fizetendő  összeget,  továbbá  a  kiválasztott  fizetési  és szállítási módot.

A Vásárló a „Megrendelés elküldése” gombra kattintással küldheti el a megrendelést. A Szolgáltató kifejezetten tájékoztatja a Vásárlót, hogy a „Megrendelés elküldése” gombra történő kattintás fizetési kötelezettséget   von   maga   után   A   „Megrendelés   elküldése”   gombra   kattintással   a   Vásárló   a megrendelését   elküldi   a   Szolgáltatónak,   amelynek   elektronikus   rendszere   a   megrendelést feldolgozza  és  a  Vásárló   által  megadott   e-mail  címre  üzenetet  küld,  amely  tartalmazza  a megrendelés  véglegesítéséhez  szükséges  linket.  A  Vásárló  a  linkre  kattintással  véglegesítheti  a Megrendelést.  A  Felek  közötti  szerződéskötés  időpontjának  a  linkre  kattintás  időpontját  kell tekinteni.

A  megkötésre  kerülő  szerződés  írásba  foglalt  szerződésnek  nem  minősül,  a  Szolgáltató  azt nem iktatja, így az utóbb nem hozzáférhető.

A   szerződéskötés  időpontját   követően   a  szerződés   a  megrendelt   termékek   személyes átvételének, vagy a házhozszállítás megkezdésének napjáig módosítható. A megrendelését a fenti időpontig  a  Vásárló  kizárólag  írásban,  vagy  a  Szolgáltató  ügyfélszolgálatára  megküldött  e-mail üzenetben módosíthatja.

A szerződéskötés időpontját követően a Vásárló a megrendelést a jelen pont szerinti időpontokig lemondhatja.  Határidőben  történő  lemondás  esetén  a  Vásárló  köteles  a  kezelési  költséget  a Szolgáltatónak megfizetni.

A szerződéskötés nyelve a magyar.

5. Szállítási feltételek, a termékek személyes átvétele

5.1. Átvételi módok:

A Vásárló a megrendelt termékek tekintetében

•   házhozszállítást kérhet,

•   személyes átvételt igényelhet.

A Vásárló a Kosár teljes tartalmára vonatkozóan csak egy átvételi módot igényelhet.

Amennyiben a Vásárló kiszállítást kért, úgy a   megrendelt   termékek   mérete/súlya   alapján meghatározott szállítási díjra Szolgáltató ajánlatot küld. Ezt követően van lehetősége eldönteni a Vásárlónak, hogy igényli a kiszállítást, vagy személyesen kívánja átvenni a megrendelt tételeket. Amennyiben Vásárló a szállítási díjat nem fogadja el, úgy az átvétel helye Szolgáltató telephelye, vagy Vásárlónak lehetősége van a megrendelést visszamondani.

5.2. Házhozszállítás:

Szolgáltató a házhozszállítás teljesítéséhez futárszolgálatot vesz igénybe, a Vásárló által   megrendelt,  a  raktáron   rendelkezésre   álló   termékeket   a   Szolgáltató   a   szerződéskötés időpontjától,  vagy  előre  utalásos  fizetési  mód  esetén  a  fizetendő  összeg  Szolgáltató  számláján történő jóváírásától számított 1 munkanapon belül a futárszolgálat  részére a kézbesítés  céljából átadja.

A futárszolgálat a kézbesítést saját általános szerződési feltételeiben foglaltak szerint végzi.

A Szolgáltató által igénybe vett futárszolgálat:

Pannon Express Kft. 2330 Dunaharaszti, Raktár u. 8.

A futárszolgálat szállítási feltételei megtalálhatók az alábbi elérhetőségen:

5.3. Személyes átvétel

A  Szolgáltató   a  személyes  átvételt   telephelyén biztosítja.

A   megrendelt   termékeket   a   Vásárló   a   Szolgáltató   telephelyén veheti át.   A Szolgáltató  e-mail üzenetben értesíti a Vásárlót, hogy  az átvétel mely  időponttól lehetséges.  Az átvétel a telephely nyitvatartási idejében lehetséges.

6. Fizetési feltételek

A Szolgáltatás igénybevétele esetén az alábbi fizetési módok vehetők igénybe:

•   készpénzes, vagy bankkártyás fizetés személyes átvételkor

•   fizetés banki átutalás útján

6.1. Készpénzes, vagy bankkártyás fizetés személyes átvételkor:

A Regisztrált Vásárlók és a Vendég Vásárlók számára lehetőség van a megrendelt termékeket a személyes átvételkor, készpénzben vagy bankkártyával kiegyenlíteni.

6.2. Fizetés banki előre átutalás útján:

Banki  átutalás  esetén  Vásárló díjbekérő alapján, előre  utalással  fizetheti ki a termékek ellenértékét.

Ebben az esetben a Vásárló  a rendelés  Szolgáltató részére történő elküldését követően    visszaigazoló    e-mail    üzenetet    kap,    amelyben    megtalálható    a    Szolgáltató bankszámlaszáma, a fizetendő összeg, valamint a rendelés azonosítója. A rendelés azonosítóját a Vásárló köteles a banki utalás közlemény rovatában feltüntetni, az átutalás csak ebben az esetben

minősül  szabályszerűnek.  A  termék  átvételével  egyidejűleg  a  Vásárló  az  utalásról  papír  alapú számlát kap.

Házhozszállítás  esetén  a  szállítási  határidők  kizárólag  az  összeg  Szolgáltató  bankszámláján történő jóváírását követő munkanapon kezdődnek.

Személyes átvétel esetén a termékek csak az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírást követően vehetőek át.

7. Panaszkezelés és jogérvényesítési lehetőségek

A Vásárló esetleges panaszait az alábbi ügyfélszolgálati elérhetőségek bármelyikén előterjesztheti:

Személyesen, vagy postai úton: 2142 Nagytarcsa, Tél u. 4. (H-P.: 7:30 – 16:00)

E-mail útján: info@sipocz.hu

A   Vásárló   panaszát   írásban,  postai   küldemény,   vagy   e-mail   útján   teheti   meg.   A személyesen,   szóban   előterjesztett   panaszról   a   Szolgáltató   ügyfélszolgálatán   jegyzőkönyvet vesznek fel, amelynek egy példánya a Vásárlót illeti.

A Szolgáltató a Vásárló panaszát haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül megvizsgálja és a panasszal kapcsolatos álláspontjáról írásban tájékoztatja a Vásárlót postai küldemény, vagy e- mail útján.

Amennyiben  a  Szolgáltató  és  a  Vásárló  között  a  szerződés  megkötésével  és  teljesítésével kapcsolatos,  valamint  a  termék  minőségével,  biztonságosságával,  a  termékfelelősségi  szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügy merül fel lehetőség van a jogvita bírási eljáráson kívüli rendezésére. Az ilyen ügyek a békéltető testületek hatáskörébe tartoznak. A békéltető  testület  feladata,  hogy  megkísérelje  a  fogyasztói  jogvita  rendezése  céljából  egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok  egyszerű,  gyors,  hatékony  és  költségkímélő  érvényesítésének  biztosítása  érdekében.  A békéltető testületek a megyei (fővárosi)  kereskedelmi és  iparkamarák mellett működő  független testületek. Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület az illetékes.  A  fogyasztó  belföldi  lakóhelye  és  tartózkodási  helye  hiányában  a  békéltető  testület illetékességét  a  fogyasztói  jogvitával  érintett  vállalkozás  székhelye  alapítja  meg.  Az  eljárásra  –  a fogyasztó  erre  irányuló  kérelme  alapján  –  az  a  fentiektől  eltérő  helyett  a  fogyasztó  kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A Pest Megyei Békéltető Testület elérhetőségei: Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240. Telefon/Fax: (+36-1) 269-0703

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

A  Vásárló  a  fogyasztóvédelemről  szóló  1997.  évi  CLV.  törvény,  valamint  a  fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerinti fogyasztói     jogainak     megsértése     esetén     a     fogyasztóvédelmi     hatósághoz     fordulhat. Fogyasztóvédelmi hatóságként elsőfokon a megyei kormányhivatal fogyasztóvédelmi szerve jár el.

A   Pest   Megyei   Kormányhivatal   Műszaki   Engedélyezési   és   Fogyasztóvédelmi   Főosztály elérhetőségei:

Cím: 1135 Budapest, Lehel utca 43-47.

Postacím: 1365 Budapest, Pf.: 270.

Telefonszám: +36 1 236-3937, +36 1 236-3978, Telefax: +36 1 236-3956

E-mail: fogyved.pestmegye@pmkh.hu

A  Felek  közötti  jogvita  bírósági,  peres  úton  történő  rendezése  érdekében  a  Felek  a  polgári perrendtartásról   szóló   1952.   évi   III.   törvényben   meghatározottak   szerint   hatáskörrel   és illetékesség rendelkező bírósághoz fordulhatnak.

8. Elállás

A fogyasztónak minősülő Vásárlót a terméknek, több termék megrendelése esetén, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek, több  tételből  vagy  darabból  álló  termék  esetén  az  utoljára  szolgáltatott  tételnek  vagy darabnak, ha  a  terméket  meghatározott  időszakon  belül  rendszeresen  kell  szolgáltatni,  az  első szolgáltatásnak, a Vásárló  vagy  az általa megjelölt,  a Szolgáltatótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül, indokolás nélküli elállási jog illeti meg.

A  fentiek mellett  a fogyasztónak joga van  ahhoz, hogy  elállási jogát  a szerződés  megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

A Vásárló elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.

A  Szolgáltató  a  Weboldalán  keresztül  nem  biztosít  technikai  lehetőséget  az  elállási  jog gyakorlására.

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Vásárló elállási nyilatkozatát az elállás gyakorlására nyitva álló határidő lejárta előtt elküldi./ A Fogyasztó elállási jogát 14 naptári napon belül gyakorolhatja.

A  Vásárlót terheli annak bizonyítása,  hogy  az elállási jogot  a jelen pontban meghatározottak szerint gyakorolta.

Ha  a  fogyasztónak  minősülő  Vásárló  eláll  a  szerződéstől,  a  Szolgáltató  haladéktalanul,  de legkésőbb  az  elállásról  való  tudomásszerzésétől  számított  tizennégy  napon  belül  visszatéríti  a Vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget.

Az  elállás  esetén  a  Szolgáltató  a  Vásárlónak  visszajáró  összeget  a  Vásárló  által  igénybe  vett fizetési  móddal  megegyező  módon  téríti  vissza,  kivéve,  ha  a  Felek  más  visszafizetési  módban megállapodnak.  Ha  a  Vásárló  kifejezetten  a  legkevésbé  költséges  szokásos  fuvarozási  módtól eltérő   fuvarozási   módot   választ,   a   Szolgáltató   nem   köteles   visszatéríteni   az   ebből   eredő többletköltségeket.

A  Szolgáltató  mindaddig  visszatartja  a  Vásárlónak  visszajáró  összeget,  amíg  a  Vásárló  a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.

Ha  a  Vásárló  eláll  a  szerződéstől,  köteles  a  terméket  haladéktalanul,  de  legkésőbb  az  elállás közlésétől   számított    tizennégy    napon   belül   visszaküldeni,    illetve    a   Szolgáltatónak   a telephelyén átadni, kivéve, ha a Felek a visszaküldés eltérő módjában nem állapodnak meg. A Vásárló a termék visszaküldésének közvetlen költségét köteles maga viselni.

A  Vásárló  felelős  a  termék  jellegének,  tulajdonságainak  és  működésének  megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.

A fogyasztó nem gyakorolhatja jelen pont szerinti elállási jogát olyan   zárt   csomagolású   termék   tekintetében,   amely   egészségvédelmi   vagy   higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl. takarmányipari termékek).

A Fogyasztónak nem minősülő vásárlót elállási jog nem illeti meg.

Szolgáltató a termék visszavételét -az elállás eseteit kivéve- megtagadhatja, vagy egyedi mérlegelés esetén a megvásárolt termék értékére annak visszaszolgáltatását követően levásárlási lehetőséget biztosít.

9. Szavatossági jogok

A  Szolgáltató  hibásan  teljesít,  ha  a  termék  a  teljesítés  időpontjában  nem  felel  meg  a termékleírásban  vagy  a  jogszabályban  megállapított  minőségi  követelményeknek.  Nem  teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a Vásárló a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Hibás  teljesítés  esetén  a  Vásárló  –  a  jogszabályokban  biztosított  egyéb  jogai  mellett  – kellékszavatossági és termékszavatossági jogait érvényesítheti.

9.1. Kellékszavatossági jogok

Kellékszavatossági igénye alapján a Vásárló választása szerint kicserélést   igényelhet,   kivéve,   ha   a   választott   kellékszavatossági   jog teljesítése  lehetetlen,  vagy  ha  az  a  Szolgáltatónak  –   másik  kellékszavatossági  igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a   terméke   hibátlan   állapotban   képviselt   értékét,   a   szerződésszegés   súlyát   és   a kellékszavatossági jog teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet; vagy az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja  vagy  mással  kijavíttathatja,  vagy  a  szerződéstől  elállhat,  ha  a  Szolgáltató  a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni.

A  Vásárló  a  választott  kellékszavatossági  jogáról  másikra  térhet  át.  Az  áttéréssel  okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

A  Vásárló  a hiba felfedezése  után  késedelem nélkül köteles  a hibát a kötelezettel közölni.  A fogyasztónak minősülő Vásárlóval  létrejött  szerződés  esetén  a hiba felfedezésétől számított  két hónapon  belül  közölt  hibát  késedelem  nélkül  közöltnek  kell  tekinteni.  A  közlés  késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős.

A  Vásárló  kellékszavatossági igénye  a teljesítés  időpontjától számított egy  év alatt  évül el.  A fogyasztónak minősülő Vásárló esetén a Vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.

A   szavatossági   igényt   a   szolgáltatott   termék   minden   olyan   hibája   miatt   határidőben érvényesítettnek  kell  tekinteni,  amely  a  megjelölt  hibát  előidézte.  Ha  a  Vásárló  a  szavatossági igényét   a  terméknek  –   a  megjelölt   hiba  szempontjából  –   elkülöníthető  része  tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

A  szavatossági  kötelezettség  teljesítésével  kapcsolatos  költségek  a  Szolgáltatót  terhelik.  Ha  a termék   meghibásodásában   a   Vásárlót   terhelő   nem megfelelő tárolás elmulasztása   is közrehatott,   a   szavatossági   kötelezettség   teljesítésével   felmerült   költségeket   közrehatása arányában   a   Vásárló   köteles   viselni,   ha   a   termék   nem megfelelő kezelésére vonatkozó   ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

9.2. Termékszavatossági jogok

A  Szolgáltató  által  a  fogyasztónak  minősülő  Vásárlónak  eladott  termék  hibája  esetén  a fogyasztónak minősülő Vásárló követelheti a Szolgáltatótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy ha a kijavítás  megfelelő  határidőn belül, a fogyasztónak minősülő Vásárló érdekeinek sérelme nélkül  nem  lehetséges  –  a  terméket  cserélje  ki.  A  termék  akkor  hibás,  ha  nem  felel  meg  a terméknek     a     Szolgáltató     által     történt     forgalomba     hozatalakor     hatályos     minőségi követelményeknek,   vagy   nem   rendelkezik   a   Szolgáltató   által   adott   leírásban   szereplő tulajdonságokkal.

A szolgáltató mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében forgalmazta; a  termék  forgalomba  hozatalának  időpontjában  a hiba  a  tudomány  és  a  technika  állása szerint nem volt felismerhető; vagy a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

A fogyasztónak minősülő Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül  közöltnek  kell  tekinteni.  A  közlés  késedelméből  eredő  kárért  a  fogyasztónak  minősülő Vásárló  felelős.  A  Szolgáltatót  a  termékszavatosság  az  adott  termék  általa  történő  forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

10. Jótállás

10.1. Kötelező jótállás

A Szolgáltató által forgalmazott termékek minőség megőrzési határideje a termékek csomagolásán fel van tüntetve. E határidő utáni reklamáció jogvesztéssel jár.

10.2. A Szolgáltató által vállalt jótállás

A  Szolgáltató  egyes  termékei  tekintetében  a  kötelező  jótállási  időnél  hosszabb  idejű  jótállási kötelezettséget is vállalhat. A   Szolgáltató   által   önként   vállalt   jótállás   időtartamáról   a   Szolgáltató   az   adott   termék vonatkozásában, egyedileg tájékoztatja a Vásárlót. A  Szolgáltató  által  önként  vállalt  jótállásra  egyebekben  a  kötelező  jótállás  szabályait  kell alkalmazni.

11. Személyes adatok kezelése

A Szolgáltató a Vásárló alábbi személyes adatait kezeli: név, lakóhely, e-mail cím, telefonszám, valamint átutalással történő fizetés esetén a Vásárló banki azonosító adatai.

Az adatkezelés célja, hogy a   Szolgáltató   a   Szolgáltatás   igénybevétele   során   a   Vásárló   azonosító   adataival rendelkezzen,  amely  lehetővé  teszi  a  Vásárlóval  való  közvetlen  kapcsolatfelvételt  és  a Vásárló azonosítását, valamint a közvetlen ügyintézést, továbbá, hogy a Szolgáltató a Vásárló részére kereskedelmi ajánlatokat küldjön, termékei és szolgáltatásai ajánlása céljából a Vásárlót közvetlenül megkeresse.

Az  adatkezelés  jogalapja  a  Vásárló  hozzájárulása,  amelyet  a  Vásárló  a  Regisztráció,  vagy  a Vendég  Vásárlóként  történő  megrendelés  során  adhat  meg.  A  Vásárló  az  adatkezeléshez  való hozzájárulás  megadását  megelőzően  köteles  jelen  ÁSZF  rendelkezéseit  és  a  jelen  ÁSZF-ben foglalt  adatkezelési  rendelkezéseket  megismerni.  Amennyiben  a  Regisztrációra,  vagy  a  Vendég Vásárlóként  történő  megrendelésre  sor  kerül,  azzal  a  Vásárló  az  ÁSZF  rendelkezéseit  magára nézve kötelezőnek ismeri el és a jelen pont szerinti adatkezeléshez hozzájárul.

A  személyes  adatok  kezelését  és  feldolgozását  kizárólag  a  Szolgáltató  végzi.  A  Szolgáltató  a Vásárló személyes adatait a házhozszállítás során igénybe vett futárszolgálat részére továbbíthatja, annak   érdekében,   hogy   a   megrendelt   termékek   kiszállítása,   valamint   a   Vásárlóval   való kapcsolatfelvétel megtörténhessen. A jelen pont szerinti adattovábbításhoz a Vásárló jelen ÁSZF elfogadásával a hozzájárulását megadja.

A személyes adatokat a Szolgáltató bizalmasan kezeli, azokat harmadik személyeknek – a futárszolgálatot leszámítva – nem adja ki. A Szolgáltató által kezelt személyes adatokat kizárólag a  Szolgáltató  azon  munkatárai  jogosultak  megismerni,  akik  a  Szolgáltatás  lebonyolításában,  a termékek   értékesítésének   és   szállításának   folyamatában,   valamint   az   esetleges   kifogások, szavatossági igények kezelésében részt vesznek.

A Szolgáltató a személyes adatokat határozatlan ideig, de legfeljebb addig kezeli, amíg a Vásárló az adatkezelés megszüntetését és az adatok törlését nem kéri.

A Vásárló bármikor kérelmezheti a Szolgáltató tájékoztatását személyes adatai kezeléséről, a személyes adatainak helyesbítését, valamint a személyes adatainak törlését vagy zárolását.

A  Vásárló  a  személyes  adatok  kezelésével  kapcsolatos  jogai  megsértése  miatt  a  Nemzeti Adatvédelmi   és   Információszabadság   Hatósághoz,   vagy   az   illetékes   bírósághoz   fordulhat jogorvoslatért.

12. Vegyes rendelkezések

A  jelen  ÁSZF-ben  foglaltakra,  valamint  az  Ügyfél  és  a  Szolgáltató  közötti  szerződéses kapcsolatra   Magyarország   jogszabályai,   különösen   a   Ptk.   és  az   Eker   tv.   rendelkezései   az irányadóak.

A Weboldal egyedi informatikai, technológiai megoldásai és egyes arculati elemei a Szolgáltató szerzői jogi védelem alá tartozó művének minősülnek, amelyekkel kizárólag a Szolgáltató jogosult rendelkezni,  azok  bármilyen  mértékű  felhasználása,  vagy  átvétele  csak  Szolgáltató   előzetes hozzájárulásával jogszerű.

A Vásárló a Weboldal technikai funkcióit köteles rendeltetésszerűen használni. A Szolgáltató szavatolja,  hogy  a  Weboldalon  működő  informatikai  rendszer  biztonságosan  működik,  annak igénybevétele Vásárló számítástechnikai berendezéseit, telepített szoftvereit nem veszélyezteti és azokban kárt nem okoz. Szolgáltató nem vállal felelősséget az olyan károkért, amelyek a Vásárlót saját  számítástechnikai  eszközeinek,  illetőleg  szoftvereinek  meghibásodásából,  nem  megfelelő működéséből érik, vagy azért merülnek fel, mert a Vásárló informatikai rendszerét rosszindulatú szoftverek (vírusok, kémprogramok) támadták meg. Vásárló köteles minden, az adott helyzetben általában   elvárható   intézkedést   megtenni,   hogy   a   Szolgáltatás   igénybevétele   során   saját informatikai  rendszere  a  Szolgáltatás  rendeltetésszerű  használatára  alkalmas  legyen,  különösen szoftvereinek,  operációs  rendszerének  esedékes  frissítéseit  elvégezni,  valamint  a  rosszindulatú programok elleni védelmet alkalmaznak.

A  Szolgáltató  jogosult  jelen  ÁSZF  rendelkezéseit  egyoldalú  nyilatkozatával  módosítani.  Az ÁSZF módosítása a módosítás időpontjában már folyamatban lévő megrendeléseket nem érinti. Az  ÁSZF  módosításáról  a  Szolgáltató   e-mail  üzenetben  értesíti  a  Regisztrált   Vásárlót.  A Regisztrált  Vásárló  az  ÁSZF  módosítását  követő  első  megrendelését  megelőzően  a módosított ÁSZF  rendelkezéseit  köteles  megismerni.  Megrendelés  csak  abban  az  esetben  adható  le,  ha  a módosításoknak  megfelelően  hatályos  ÁSZF-ben  foglaltakat  a  Vásárló  elfogadja  és  azt  magára nézve  kötelezőnek  ismeri  el.  A  módosításoknak  megfelelő  ÁSZF  rendelkezéseit  a  Vásárló  a módosítást követő első megrendeléssel elfogadhatja.

hu_HUHU