a Sipőcz Kft. által végzett internetkereskedelmi tevékenységre vonatkozóan
Hatálybalépés: 2023. október 31.
Tartalom
1. Az Általános Szerződési Feltételek hatálya
2. Fogalmak és rövidítések
3. A Szolgáltatás igénybevételének feltételei
3.1. Regisztráció
3.2. A Szolgáltatás igénybevétele regisztráció nélkül
4. A megrendelés és szerződéskötés folyamata, a Felek jogai és kötelezettségei
5. Szállítási feltételek, a termékek személyes átvétele
5.1. Átvételi módok
5.2. Házhozszállítás
5.3. Személyes átvétel
6. Fizetési feltételek
6.1. Készpénzes vagy bankkártyás fizetés személyes átvételkor
6.2. Fizetés banki átutalás útján
7. Panaszkezelés és jogérvényesítési lehetőségek
8. Elállás
9. Szavatossági jogok
9.1. Kellékszavatossági jogok
9.2. Termékszavatossági jogok
10. Jótállás
10.1. Kötelező jótállás
10.2. A Szolgáltató által vállalt jótállás
11. Személyes adatok kezelése
12. Vegyes rendelkezések
1. Az Általános Szerződési Feltételek hatálya
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) hatálya kiterjed a Sipőcz Kft. (székhely: 2142 Nagytarcsa, Tél u. 4., cégjegyzékszám: 13-09-227968, adószám: 11914055-2-13) üzemeltetésében működő http://www.sipocz.hu weboldalon bonyolított, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 2. § a) pontja szerinti elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokra, valamint a fenti szolgáltatások nyújtása érdekében megkötött szerződésekre.
A Sipőcz Kft. ügyfeleit egyedi ajánlatokkal is megkeresheti, ügyfeleivel egyedi szerződéseket köthet. Az egyedi szerződéseket is jelen ÁSZF rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni, azonban az egyedi szerződésekben a felek jelen ÁSZF rendelkezéseitől eltérhetnek. Amennyiben az egyedi szerződések és az ÁSZF rendelkezései között eltérés mutatkozik, az adott kérdésben az egyedi szerződésben foglalt rendelkezések az irányadóak. Az egyedi szerződésben nem rendezett kérdések tekintetében a jelen ÁSZF-ben foglaltak az irányadóak.
A jelen ÁSZF-hez csatolt mellékletek az ÁSZF részét képezik, az abban foglaltakat az ÁSZF rendelkezéseivel összhangban kell értelmezni.
2. Fogalmak és rövidítések
ÁSZF: jelen általános szerződési feltételek
Szolgáltató: Sipőcz Kft.
Szolgáltatás: a Weboldalon keresztül bonyolított, az Eker. tv. 2. § a) pontja szerinti elektronikus kereskedelmi szolgáltatás, amely jelenti a Szolgáltató által forgalmazott termékek harmadik személyek részére történő értékesítését a Szolgáltató online felületén.
Weboldal: http://www.sipocz.hu
Felek: a Szolgáltató és a Vásárló
Vásárló: azon magyarországi lakóhellyel rendelkező, nagykorú természetes személy, vagy magyarországi székhellyel rendelkező jogi személy, amely a Szolgáltatást a Weboldalon igénybe veszi
Fogyasztó: az a természetes személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Fogyasztónak nem minősülő Vásárló a vásárlás során köteles megadni adószámát, mely a számla kiállításának feltétele. Fogyasztó esetén az adószám megadása a 100.000 Ft-ot meghaladó vásárlások során kötelező. Ezek hiányában a megrendelés teljesítése és a számlázás a hiány pótlásáig szünetel, attól Szolgáltató egyoldalúan elállhat.
Regisztrált Vásárló: azon Vásárló, aki a Szolgáltatás igénybevétele céljából a Weboldalon regisztrált
Vendég Vásárló: azon Vásárló, aki a Szolgáltatást a Weboldalon történő regisztráció nélkül veszi igénybe
Kosár: a Vásárló által megvásárlásra kiválasztott termékek virtuális listája
Eker. tv.: az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
Ptk.: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
3. A Szolgáltatás igénybevételének feltételei
A természetes személy Vásárló kizárólag olyan magyarországi lakóhellyel rendelkező, nagykorú személy lehet, akinek a Szolgáltatás igénybevételét illetően cselekvőképessége semmilyen módon, vagy mértékben nem korlátozott. A természetes személy Vásárló a Szolgáltatást kizárólag saját nevében jogosult igénybe venni.
A jogi személy Vásárló kizárólag olyan magyarországi székhellyel rendelkező, nyilvántartásba vett jogi személy lehet, amelynek a Szolgáltatás igénybevételét illető szerződéskötési képessége semmilyen módon, vagy mértékben nem korlátozott. A jogi személy Vásárló a Szolgáltatást kizárólag saját nevében jogosult igénybe venni. A jogi személy Vásárló nevében kizárólag olyan természetes személy jogosult eljárni, aki jogszabály, szerződés, vagy meghatalmazás alapján a jogi személy nevében jognyilatkozat tételére és szerződéskötésre jogosult.
A Szolgáltatás igénybevétele során a Vásárló köteles valós és helyes adatait megadni. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Vásárlót ért azon károkért, vagy többletköltségekért, amelyek valótlan, vagy helytelen adatok szolgáltatásából erednek. Amennyiben a Szolgáltatás igénybevétele során megadott azonosító adatok nyilvánvalóan valótlannak tűnnek, a Szolgáltató jogosult az Vásárlót a megadott elérhetőségei valamelyikén felhívni, hogy azonosító adatait 3 munkanapon belül erősítse meg, vagy helyesbítse. Amennyiben a Vásárló a felhívásnak határidőben nem tesz eleget, a Szolgáltató a megrendelés teljesítését megtagadhatja, amelyről haladéktalanul értesíti a Vásárlót.
A Vásárló köteles a Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges azonosító adatait, különösen jelszavát úgy megőrizni, hogy azok jogosulatlan harmadik személyek számára ne váljanak hozzáférhetővé. A Szolgáltató a Vásárló személyes azonosítását a Szolgáltatás igénybevétele során nem végzi el, így Szolgáltató nem vállal felelősséget a Vásárlót ért azon károkért, vagy többletköltségekért, amelyek a Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges azonosító adatok harmadik személyek általi, jogosulatlan felhasználásából erednek.
A Szolgáltatás regisztráció útján, vagy regisztráció nélkül vehető igénybe.
3.1. Regisztráció
A regisztrációt a Vásárló a Weboldalon a számlázási adatok megadását követően végezheti el. A regisztrációval egyidejűleg a Vásárló köteles az ÁSZF rendelkezéseit megismerni. A regisztrációt csak abban az esetben végezhető el, ha a Vásárló az ÁSZF rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek ismeri el. A regisztrációs felület adatainak kitöltését követően a Vásárló a továbblépéshez az erre vonatkozó jelölőnégyzet bejelölésével igazolja, hogy az ÁSZF rendelkezéseit elolvasta és az abban foglaltakat elfogadja.
A regisztráció ezzel befejeződött.
3.2. A Szolgáltatás igénybevétele regisztráció nélkül
A Vásárló a Szolgáltatást regisztráció nélkül is igénybe veheti, ebben az esetben Vendég Vásárlónak minősül.
A Vendég Vásárló a Kosár összeállítását követően a 4. pontban foglaltak szerint köteles azonosító adatait megadni, továbbá az ÁSZF-ben foglaltakat elfogadni, amelyet követően jogosult a megrendelést a Szolgáltató felé eljuttatni.
4. A megrendelés és szerződéskötés folyamata, a Felek jogai és kötelezettségei
A Vásárló a Szolgáltató termékei közül a Weboldalon található termékkategóriák szerint választhatja ki az általa megrendelni kívánt termékeket.
A terméklista tartalmazza az adott termék megnevezését, az egységnyi megrendelhető csomag szerinti mennyiségét, bruttó árát.
Amennyiben az adott termékről a terméklistában szemléltető fotó is rendelkezésre áll, az kizárólag illusztrációnak tekinthető. Tekintettel arra, hogy a szemléltető fotó nem a Szolgáltató által készített kép, hanem a gyártó, illetőleg forgalmazó által rendelkezésre bocsátott promóciós anyag, a termék külső megjelenése a szemléltető fotón látható megjelenéstől eltérhet. Szolgáltató nem vállal felelősséget azért, ha a termék megjelenése a szemléltető fotón látható megjelenéstől eltér.
A Vásárló a terméklistán választhatja ki, hogy a termék egységnyi mennyiségéből hány darabot kíván megrendelni. A kívánt mennyiség kiválasztását követően a Vásárló a „Kosár” gombra történő kattintással helyezheti el a terméket a Kosárban.
A Vásárló a Kosárban ellenőrizheti, hogy pontosan mely termékekből, milyen mennyiségben kívánja leadni rendelését. A Vásárló a Kosár összesen mezőnél tájékozódhat az általa megrendelni kívánt termékek összértékéről.
A Vásárló a Kosárból a termék mellett elhelyezett X gombra kattintással eltávolíthatja azon termékeket, amelyek megrendelését nem kívánja.
Amennyiben a Vásárló a Kosárban összesített termékeket áttekintette és a megrendelését a Kosár tartalmának megfelelően kívánja leadni, a „Tovább a Pénztárhoz” gombra kattintással folytathatja a megrendelés elküldését.
Regisztrált Vásárlóként történő megrendelés esetén a Regisztrált Vásárló e-mail címe és jelszava megadásával a „Bejelentkezés” gombra kattintással folytathatja a megrendelés folyamatát. Regisztrált Vásárlóként történő bejelentkezés esetén a regisztráció során megadott adatok szerinti szállítási címre és személy részére kerülnek továbbításra a megrendelt termékek.
Vendég Vásárlóként történő megrendelés esetén a Vendég Vásárló a megjelölt azonosító adatok kitöltésével folytathatja a megrendelés folyamatát. A Vendég Vásárló a megrendelés folytatását megelőzően köteles megismerni az ÁSZF-ben foglaltakat. A megrendelés csak abban az esetben adható le, ha a Vendég Vásárló az ÁSZF rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek ismeri el. A Vendég Vásárló a továbblépéshez az erre vonatkozó jelölőnégyzet bejelölésével igazolja, hogy az ÁSZF rendelkezéseit elolvasta és az abban foglaltakat elfogadja.
A Vásárló a megrendelést a „Fizetési és szállítási mód kiválasztása” gombra történő kattintással folytathatja.
A „Rendelés tartalma” menüben a Vásárló kiválaszthatja, hogy a Kosárban található termékeket milyen szállítási móddal kívánja megrendelni, továbbá a termékek ellenértékét milyen fizetési módon kívánja kiegyenlíteni. A részletes szállítási feltételeket az ÁSZF 5. pontja, a fizetés szabályait pedig az ÁSZF 6. pontja tartalmazza.
A fizetési és szállítási mód kiválasztását követően a Vásárló a „Megrendelés elküldése” gombra kattintással folytathatja a megrendelést.
A „Megrendelés elküldése” menüben a Vásárló összesítve látja a Kosár tartalmát, a kiválasztott termékek mennyiségét és a fizetendő összeget, továbbá a kiválasztott fizetési és szállítási módot.
A Vásárló a „Megrendelés elküldése” gombra kattintással küldheti el a megrendelést. A Szolgáltató kifejezetten tájékoztatja a Vásárlót, hogy a „Megrendelés elküldése” gombra történő kattintás fizetési kötelezettséget von maga után A „Megrendelés elküldése” gombra kattintással a Vásárló a megrendelését elküldi a Szolgáltatónak, amelynek elektronikus rendszere a megrendelést feldolgozza és a Vásárló által megadott e-mail címre üzenetet küld, amely tartalmazza a megrendelés véglegesítéséhez szükséges linket. A Vásárló a linkre kattintással véglegesítheti a Megrendelést. A Felek közötti szerződéskötés időpontjának a linkre kattintás időpontját kell tekinteni.
A megkötésre kerülő szerződés írásba foglalt szerződésnek nem minősül, a Szolgáltató azt nem iktatja, így az utóbb nem hozzáférhető.
A szerződéskötés időpontját követően a szerződés a megrendelt termékek személyes átvételének, vagy a házhozszállítás megkezdésének napjáig módosítható. A megrendelését a fenti időpontig a Vásárló kizárólag írásban, vagy a Szolgáltató ügyfélszolgálatára megküldött e-mail üzenetben módosíthatja.
A szerződéskötés időpontját követően a Vásárló a megrendelést a jelen pont szerinti időpontokig lemondhatja. Határidőben történő lemondás esetén a Vásárló köteles a kezelési költséget a Szolgáltatónak megfizetni.
A szerződéskötés nyelve a magyar.
5. Szállítási feltételek, a termékek személyes átvétele
5.1. Átvételi módok:
A Vásárló a megrendelt termékek tekintetében
• házhozszállítást kérhet,
• személyes átvételt igényelhet.
A Vásárló a Kosár teljes tartalmára vonatkozóan csak egy átvételi módot igényelhet.
Amennyiben a Vásárló kiszállítást kért, úgy a megrendelt termékek mérete/súlya alapján meghatározott szállítási díjra Szolgáltató ajánlatot küld. Ezt követően van lehetősége eldönteni a Vásárlónak, hogy igényli a kiszállítást, vagy személyesen kívánja átvenni a megrendelt tételeket. Amennyiben Vásárló a szállítási díjat nem fogadja el, úgy az átvétel helye Szolgáltató telephelye, vagy Vásárlónak lehetősége van a megrendelést visszamondani.
5.2. Házhozszállítás:
Szolgáltató a házhozszállítás teljesítéséhez futárszolgálatot vesz igénybe, a Vásárló által megrendelt, a raktáron rendelkezésre álló termékeket a Szolgáltató a szerződéskötés időpontjától, vagy előre utalásos fizetési mód esetén a fizetendő összeg Szolgáltató számláján történő jóváírásától számított 1 munkanapon belül a futárszolgálat részére a kézbesítés céljából átadja.
A futárszolgálat a kézbesítést saját általános szerződési feltételeiben foglaltak szerint végzi.
A Szolgáltató által igénybe vett futárszolgálat:
Pannon Express Kft. 2330 Dunaharaszti, Raktár u. 8.
A futárszolgálat szállítási feltételei megtalálhatók az alábbi elérhetőségen:
5.3. Személyes átvétel
A Szolgáltató a személyes átvételt telephelyén biztosítja.
A megrendelt termékeket a Vásárló a Szolgáltató telephelyén veheti át. A Szolgáltató e-mail üzenetben értesíti a Vásárlót, hogy az átvétel mely időponttól lehetséges. Az átvétel a telephely nyitvatartási idejében lehetséges.
6. Fizetési feltételek
A Szolgáltatás igénybevétele esetén az alábbi fizetési módok vehetők igénybe:
• készpénzes, vagy bankkártyás fizetés személyes átvételkor
• fizetés banki átutalás útján
6.1. Készpénzes, vagy bankkártyás fizetés személyes átvételkor:
A Regisztrált Vásárlók és a Vendég Vásárlók számára lehetőség van a megrendelt termékeket a személyes átvételkor, készpénzben vagy bankkártyával kiegyenlíteni.
6.2. Fizetés banki előre átutalás útján:
Banki átutalás esetén Vásárló díjbekérő alapján, előre utalással fizetheti ki a termékek ellenértékét.
Ebben az esetben a Vásárló a rendelés Szolgáltató részére történő elküldését követően visszaigazoló e-mail üzenetet kap, amelyben megtalálható a Szolgáltató bankszámlaszáma, a fizetendő összeg, valamint a rendelés azonosítója. A rendelés azonosítóját a Vásárló köteles a banki utalás közlemény rovatában feltüntetni, az átutalás csak ebben az esetben
minősül szabályszerűnek. A termék átvételével egyidejűleg a Vásárló az utalásról papír alapú számlát kap.
Házhozszállítás esetén a szállítási határidők kizárólag az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követő munkanapon kezdődnek.
Személyes átvétel esetén a termékek csak az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírást követően vehetőek át.
7. Panaszkezelés és jogérvényesítési lehetőségek
A Vásárló esetleges panaszait az alábbi ügyfélszolgálati elérhetőségek bármelyikén előterjesztheti:
Személyesen, vagy postai úton: 2142 Nagytarcsa, Tél u. 4. (H-P.: 7:30 – 16:00)
E-mail útján: info@sipocz.hu
A Vásárló panaszát írásban, postai küldemény, vagy e-mail útján teheti meg. A személyesen, szóban előterjesztett panaszról a Szolgáltató ügyfélszolgálatán jegyzőkönyvet vesznek fel, amelynek egy példánya a Vásárlót illeti.
A Szolgáltató a Vásárló panaszát haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül megvizsgálja és a panasszal kapcsolatos álláspontjáról írásban tájékoztatja a Vásárlót postai küldemény, vagy e- mail útján.
Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos, valamint a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügy merül fel lehetőség van a jogvita bírási eljáráson kívüli rendezésére. Az ilyen ügyek a békéltető testületek hatáskörébe tartoznak. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testületek a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testületek. Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület az illetékes. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás székhelye alapítja meg. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az a fentiektől eltérő helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A Pest Megyei Békéltető Testület elérhetőségei: Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240. Telefon/Fax: (+36-1) 269-0703
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
A Vásárló a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, valamint a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerinti fogyasztói jogainak megsértése esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. Fogyasztóvédelmi hatóságként elsőfokon a megyei kormányhivatal fogyasztóvédelmi szerve jár el.
A Pest Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály elérhetőségei:
Cím: 1135 Budapest, Lehel utca 43-47.
Postacím: 1365 Budapest, Pf.: 270.
Telefonszám: +36 1 236-3937, +36 1 236-3978, Telefax: +36 1 236-3956
E-mail: fogyved.pestmegye@pmkh.hu
A Felek közötti jogvita bírósági, peres úton történő rendezése érdekében a Felek a polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvényben meghatározottak szerint hatáskörrel és illetékesség rendelkező bírósághoz fordulhatnak.
8. Elállás
A fogyasztónak minősülő Vásárlót a terméknek, több termék megrendelése esetén, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek, több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Vásárló vagy az általa megjelölt, a Szolgáltatótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül, indokolás nélküli elállási jog illeti meg.
A fentiek mellett a fogyasztónak joga van ahhoz, hogy elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
A Vásárló elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
A Szolgáltató a Weboldalán keresztül nem biztosít technikai lehetőséget az elállási jog gyakorlására.
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Vásárló elállási nyilatkozatát az elállás gyakorlására nyitva álló határidő lejárta előtt elküldi./ A Fogyasztó elállási jogát 14 naptári napon belül gyakorolhatja.
A Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a jelen pontban meghatározottak szerint gyakorolta.
Ha a fogyasztónak minősülő Vásárló eláll a szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget.
Az elállás esetén a Szolgáltató a Vásárlónak visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza, kivéve, ha a Felek más visszafizetési módban megállapodnak. Ha a Vásárló kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
A Szolgáltató mindaddig visszatartja a Vásárlónak visszajáró összeget, amíg a Vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.
Ha a Vásárló eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak a telephelyén átadni, kivéve, ha a Felek a visszaküldés eltérő módjában nem állapodnak meg. A Vásárló a termék visszaküldésének közvetlen költségét köteles maga viselni.
A Vásárló felelős a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.
A fogyasztó nem gyakorolhatja jelen pont szerinti elállási jogát olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl. takarmányipari termékek).
A Fogyasztónak nem minősülő vásárlót elállási jog nem illeti meg.
Szolgáltató a termék visszavételét -az elállás eseteit kivéve- megtagadhatja, vagy egyedi mérlegelés esetén a megvásárolt termék értékére annak visszaszolgáltatását követően levásárlási lehetőséget biztosít.
9. Szavatossági jogok
A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a termékleírásban vagy a jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a Vásárló a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Hibás teljesítés esetén a Vásárló – a jogszabályokban biztosított egyéb jogai mellett – kellékszavatossági és termékszavatossági jogait érvényesítheti.
9.1. Kellékszavatossági jogok
Kellékszavatossági igénye alapján a Vásárló választása szerint kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a terméke hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet; vagy az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni.
A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. A fogyasztónak minősülő Vásárlóval létrejött szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős.
A Vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. A fogyasztónak minősülő Vásárló esetén a Vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.
A szavatossági igényt a szolgáltatott termék minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte. Ha a Vásárló a szavatossági igényét a terméknek – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. Ha a termék meghibásodásában a Vásárlót terhelő nem megfelelő tárolás elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a Vásárló köteles viselni, ha a termék nem megfelelő kezelésére vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
9.2. Termékszavatossági jogok
A Szolgáltató által a fogyasztónak minősülő Vásárlónak eladott termék hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló követelheti a Szolgáltatótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak minősülő Vásárló érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a Szolgáltató által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a Szolgáltató által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
A szolgáltató mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében forgalmazta; a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
A fogyasztónak minősülő Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztónak minősülő Vásárló felelős. A Szolgáltatót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
10. Jótállás
10.1. Kötelező jótállás
A Szolgáltató által forgalmazott termékek minőség megőrzési határideje a termékek csomagolásán fel van tüntetve. E határidő utáni reklamáció jogvesztéssel jár.
10.2. A Szolgáltató által vállalt jótállás
A Szolgáltató egyes termékei tekintetében a kötelező jótállási időnél hosszabb idejű jótállási kötelezettséget is vállalhat. A Szolgáltató által önként vállalt jótállás időtartamáról a Szolgáltató az adott termék vonatkozásában, egyedileg tájékoztatja a Vásárlót. A Szolgáltató által önként vállalt jótállásra egyebekben a kötelező jótállás szabályait kell alkalmazni.
11. Személyes adatok kezelése
A Szolgáltató a Vásárló alábbi személyes adatait kezeli: név, lakóhely, e-mail cím, telefonszám, valamint átutalással történő fizetés esetén a Vásárló banki azonosító adatai.
Az adatkezelés célja, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatás igénybevétele során a Vásárló azonosító adataival rendelkezzen, amely lehetővé teszi a Vásárlóval való közvetlen kapcsolatfelvételt és a Vásárló azonosítását, valamint a közvetlen ügyintézést, továbbá, hogy a Szolgáltató a Vásárló részére kereskedelmi ajánlatokat küldjön, termékei és szolgáltatásai ajánlása céljából a Vásárlót közvetlenül megkeresse.
Az adatkezelés jogalapja a Vásárló hozzájárulása, amelyet a Vásárló a Regisztráció, vagy a Vendég Vásárlóként történő megrendelés során adhat meg. A Vásárló az adatkezeléshez való hozzájárulás megadását megelőzően köteles jelen ÁSZF rendelkezéseit és a jelen ÁSZF-ben foglalt adatkezelési rendelkezéseket megismerni. Amennyiben a Regisztrációra, vagy a Vendég Vásárlóként történő megrendelésre sor kerül, azzal a Vásárló az ÁSZF rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek ismeri el és a jelen pont szerinti adatkezeléshez hozzájárul.
A személyes adatok kezelését és feldolgozását kizárólag a Szolgáltató végzi. A Szolgáltató a Vásárló személyes adatait a házhozszállítás során igénybe vett futárszolgálat részére továbbíthatja, annak érdekében, hogy a megrendelt termékek kiszállítása, valamint a Vásárlóval való kapcsolatfelvétel megtörténhessen. A jelen pont szerinti adattovábbításhoz a Vásárló jelen ÁSZF elfogadásával a hozzájárulását megadja.
A személyes adatokat a Szolgáltató bizalmasan kezeli, azokat harmadik személyeknek – a futárszolgálatot leszámítva – nem adja ki. A Szolgáltató által kezelt személyes adatokat kizárólag a Szolgáltató azon munkatárai jogosultak megismerni, akik a Szolgáltatás lebonyolításában, a termékek értékesítésének és szállításának folyamatában, valamint az esetleges kifogások, szavatossági igények kezelésében részt vesznek.
A Szolgáltató a személyes adatokat határozatlan ideig, de legfeljebb addig kezeli, amíg a Vásárló az adatkezelés megszüntetését és az adatok törlését nem kéri.
A Vásárló bármikor kérelmezheti a Szolgáltató tájékoztatását személyes adatai kezeléséről, a személyes adatainak helyesbítését, valamint a személyes adatainak törlését vagy zárolását.
A Vásárló a személyes adatok kezelésével kapcsolatos jogai megsértése miatt a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz, vagy az illetékes bírósághoz fordulhat jogorvoslatért.
12. Vegyes rendelkezések
A jelen ÁSZF-ben foglaltakra, valamint az Ügyfél és a Szolgáltató közötti szerződéses kapcsolatra Magyarország jogszabályai, különösen a Ptk. és az Eker tv. rendelkezései az irányadóak.
A Weboldal egyedi informatikai, technológiai megoldásai és egyes arculati elemei a Szolgáltató szerzői jogi védelem alá tartozó művének minősülnek, amelyekkel kizárólag a Szolgáltató jogosult rendelkezni, azok bármilyen mértékű felhasználása, vagy átvétele csak Szolgáltató előzetes hozzájárulásával jogszerű.
A Vásárló a Weboldal technikai funkcióit köteles rendeltetésszerűen használni. A Szolgáltató szavatolja, hogy a Weboldalon működő informatikai rendszer biztonságosan működik, annak igénybevétele Vásárló számítástechnikai berendezéseit, telepített szoftvereit nem veszélyezteti és azokban kárt nem okoz. Szolgáltató nem vállal felelősséget az olyan károkért, amelyek a Vásárlót saját számítástechnikai eszközeinek, illetőleg szoftvereinek meghibásodásából, nem megfelelő működéséből érik, vagy azért merülnek fel, mert a Vásárló informatikai rendszerét rosszindulatú szoftverek (vírusok, kémprogramok) támadták meg. Vásárló köteles minden, az adott helyzetben általában elvárható intézkedést megtenni, hogy a Szolgáltatás igénybevétele során saját informatikai rendszere a Szolgáltatás rendeltetésszerű használatára alkalmas legyen, különösen szoftvereinek, operációs rendszerének esedékes frissítéseit elvégezni, valamint a rosszindulatú programok elleni védelmet alkalmaznak.
A Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF rendelkezéseit egyoldalú nyilatkozatával módosítani. Az ÁSZF módosítása a módosítás időpontjában már folyamatban lévő megrendeléseket nem érinti. Az ÁSZF módosításáról a Szolgáltató e-mail üzenetben értesíti a Regisztrált Vásárlót. A Regisztrált Vásárló az ÁSZF módosítását követő első megrendelését megelőzően a módosított ÁSZF rendelkezéseit köteles megismerni. Megrendelés csak abban az esetben adható le, ha a módosításoknak megfelelően hatályos ÁSZF-ben foglaltakat a Vásárló elfogadja és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el. A módosításoknak megfelelő ÁSZF rendelkezéseit a Vásárló a módosítást követő első megrendeléssel elfogadhatja.